piatok 25. októbra 2013

Zrodenie Fénixa

Svit mesiaca osvetľoval rad náhrobných kameňov. Pôsobili ako stráž v nablýskanej zbroji. Kdesi z diaľky sa ozvalo vlčie zavýjanie. Nič tak neobvyklé, toto miesto bolo totižto obkolesené stromami, ktoré sa rozrastali do hustého lesa. Tvorili tak prírodnú bariéru a starý cintorín chránili pred nohou bezbožníka.
V tráve sa mihla užovka. Jej šupinaté telo prilákalo pohľad mladej dievčiny sediacej na starej lavičke z dreva. Chvíľu hada pozorovala, potom sa opäť zadívala do neurčita - pred seba. Dlhé ryšavé vlasy pôsobiace skôr krvavým dojmom povievali v letnom vetríku. Nohou kreslila do hliny neurčité obrazce. Už sa to blíži. 
Spevokol cvrčkov odrazu stíchol. Aj vietor prestal pofukovať. Na oblohe sa vynorilo stádo oblakov rôznych tvarov. Dievča si zatienilo oči pred jasnou lunou a zdvihlo hlavu k nebu. Usmialo sa.
Tak to má byť.
Po oblohe sa naháňali rôzne zvieratká, kde-tu sa mihol neidentifikovateľný zmutovaný tvor. Mesiac očervenel. Celé nebo horelo. Bolo v jednom plameni. Zelené oči sa rozšírili úžasom. Sálalo na ňu neuveriteľné teplo. Začal pršať popol. S ľahkosťou dopadal na zem, na kučeravé hrdzavé vlasy a na mohyly pozostalých.
Prichádza.
Dievčina vstala. Tmavé šaty sa pohli smerom k plotu. Odrazu ju schytil do pazúrov pocit nepopísateľného strachu. Dusil ju, ťažil na hrudi. Tep si cítila až v spánkoch.
Bude to bolestivé?
Zem zadunela a silný vietor rozvíril popol. Tancoval posvätný Tanec smrti, krúžil nad zemou a volal všetkých mŕtvych do posmrtného divadla. Z hrobov začali vyletovať svetelné gule. Nie veľké, nie malé. Vyzerali ako svetlušky v magickú noc. Zhŕkli sa vo víre a krúžili s ním. Dievča vstúpilo bosou nohou do pohybujúce sa popola. Ten, ako na jej povel, otvoril bránu do svojich útrob. Keď bola dnu celá, vír sa opäť roztočil. Orby skoro iskrili, energiu bolo cítiť všade navôkol. Stromy šušťali, i keď bolo bezvetrie.
Dievčina zavrela oči a posledný krát si niečo zaželala.
Z temnej červenej oblohy spustil sa záblesk plameňov do víru tanečného. Orby vzplanuli, popol sa rozsypal. Iba zelené oči sa v ohnivých bolestiach prižmúrili. Nakoniec roztiahla ruky, z ktorých vyrástli ohnivé krídla a s revom plamenným vzniesla sa k oblohe.

Ranné lúče čerstvo zobudeného slnka osvetlili tmavé zákutia cintorínu obkoleseného zástupom stromov. Dopadli na náhrobné kamene, od ktorých sa odrazili do výšin.
Kdesi na oblohe mihol sa oheň s ryšavou hrivou plameňov.



**Iba upozornenie, poviedky nebudem zaraďovať do žiadnych rubrík. Celý zoznam poviedok nájdete v menu pod "Burning-Stories"**

8 komentárov:

  1. ZavÝjanie... zavíjaš niečo do látky...
    Dobre to začalo ale ten koniec.... ja neviem. Keď niečo píšeš určitým štýlom a potom tam pripletieš dve vety, v ktorých máš poprehadzovaný "básnický" slovsled, to mňa osobne vyruší. Inak zaujímavá myšlienka, ale od poviedky chcem viac deja, viac čohosi, toto mi príde len ako opis určitej udalosti (čo aj je, chápem!), ale čo potom? prečo sa to stalo? ja neviem... nejak sa mi to nepáči - začiatok hej, potom nie. A máš plusové body za to, že bola ryšavá :D čo sa dalo predpokladať, keď ide o oheň ;)

    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je iba taká "poviedka", nemá to mať dej. Pretože sme sa bavili o cintoríne, napísať krátky príbeh alebo poviedku o cintoríne. No tak je to tu.
      Určite sa mi to nechce rozvíjať ďalej.

      Odstrániť
  2. Zaujímavá poviedka... Veľmi rada čítam tvoju tvorbu!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mne sa páči že je to len opis. pripomína mi to veci čo som si písala cca 2 roky dozadu keď som potrebovala popísať "príbeh" aby som si to neskôr mohla vyjadriť obrazom. dúfam že takýchto ešte bude viac.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Momentálne ti nedokážem odpovedať, pretože sa chcem sústreďovať na knihu a aj na školu (už by som mal začať písať pomaly seminárky a učiť sa na testy), ale zas je to výhovorka, lebo čosi takéto napíšem za pol hodinu bez väčšieho uvažovania.
      Asi tam skôr bude problém v tom, že nemám nápady.

      Odstrániť
  4. Aby to svietilo tam kde to má byť. Nebyť teba a tvojej fantázii vyjadrenej slovami v texte nikdy by tento obraz nevznikol, tuším som ti aj vďačný :D
    https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10394116_1516497461930225_5187899311262175638_n.jpg?oh=493928c095bb20e1355e73abb477826a&oe=54DAF989

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Díky! Som rád, že moje texty niekomu ďalšiemu pomáhajú v tvorení.

      Odstrániť