sobota 30. augusta 2014

"Já, pisálek" 03, 04

3) (podčást) >>> kniha vs. povídka
- téměř všichni svým (a někdy i nejenom těm) prvním literárním pokusům říkají "moje kniha" máš/měl(a) jsi to taky tak?
Vlastne asi nie. Aj keď z jednej poviedky vznikla kniha, ale väčšinou, keď som si povedal, že idem písať poviedku, tak som písal poviedku.

- označujete své příběhy za "knihy" ještě teď, nebo už jste přešli k označení "povídka"?
Moje poviedky vždy boli iba poviedky. Okrem spomínanej poviedky, čo sa stala mojou terajšou knihou... hm. Keď tak nad tým rozmýšľam, tak aj druhá poviedka - taká dlhšia tiež - sa stane neskôr knihou. 

- píšete kromě blogových povídek i nějaké jiné, nezveřejněné, kterým s nadsázkou (nebo bez ní) říkáte kniha?
No iba knihu. A tej sa kniha predsa môže hovoriť! 

- je to dost blbá otázka, jelikož v 90% zní odpověď ano - chtěli byste vydat knihu?
Nikdy v živote! Ja ju píšem iba tak, aby som neprokrastinoval, míňam si farbu z tlačiarne iba preto, aby som ju potom mohol spáliť. Tak to v živote chodí. 

- jestli jsi na předchozí otázku odpověděl/a ANO, o čem by vaše kniha měla být? chtěli by jste nějakou povídku z blogu přepracovat jako knihu?
Nie som typ prepracovača a nie som typ poviedkára (teda som, ale v obmedzenom množstve). Určite už o mojej knihe všetci počuli, lebo trúbim túto informáciu do sveta s radosťou a nádejou, že mi spadne do náruče hrsť ruží, ktoré sa na mňa budú usmievať. 
A o čom by mala moja kniha byť? Pardon.... o čom MOJA KNIHA JE? Je o (s)prostom chlapcovi, ktorý sa zhodou okolností volá tak, ako ja sám, ktorý má čierne vlasy a modré oči, a ktorý občas vidí veci, ktoré by "normálni" ľudia vidieť nemali, ktorý je odsudzovaný, lovený a týraný, ako zver v afrických stepiach. Ktorý pozná čierne stránky života, pretože kniha sa zasekla a jemu ostal už iba plesnivý a zhnitý papier, z ktorého sa nedá čítať dobrých slov alebo rád. Poznal sladkú chuť lásky, ktorú ale prebil trpký žiaľ nad rýchlou stratou, poznal zákernosť ľudí, ktorí mu bodali do chrbta nôž (či priamo do srdca?).... ale napriek tomu všetkému ide stále ďalej, pretože on CHCE kráčať ďalej... ibaže mu táto realita nič neprináša, nepristane mu a on jej taktiež nerozumie. 
Z toho dôvodu môžeme hovoriť o komunikačnom šume. 

4) (podčást) >>> fanfikce
- Co si o fanfiction myslíš? Je to pouze příběhy psané někým, kdo nemá dost originality vymyslet něco vlastního či je to odvážný pokus napodobit dokonalost nějaké knihy?
Fanfiction som osobne nikdy neprišiel na chuť, asi preto, že som nebol fanúšik populárnych kníh. Ale určite obdivujem autorov, pretože nejde o to, že by nemali originalitu. Práveže oni pretvoria celý známy príbeh úplne inak, podľa svojho gusta, čiže je to veľmi subjektívny žáner. Som si ale istý, že keby si prečítam kvalitné FF na moju obľúbenú knihu alebo film, tak to dokážem oceniť ešte viac. 

- psal(a)/píšeš nějaké fanfikce? Na co?
Nie. 


- máš nějakou oblíbebou FF, kterou čteš?
Nie. 

________________________

Dnes dve časti dokopy, lebo o štvrtej FF nemám príliš čo povedať.
A aj tak mám takú divnú sarkastickú náladu. Ale to mi nebráni v písaní.



5 komentárov:

  1. Páči sa mi odpoveď na otázku, či chceš vydať knihu. :D Dnes vydať knihu bude dosť ťažké, ale tak čo už. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hovorím, že včera som bol trošku sarkastický a tak podobne.

      Odstrániť
  2. na základe tých otázok z trojky som aj ja už napísala tak zo štyri knihy...

    OdpovedaťOdstrániť