štvrtok 15. januára 2015

"Já, pisálek" 08

Úplne som zabudol, že som sa kedysi pradávno zapojil do tohto čelindžu. Dovolím si teda pokračovať ôsmou podčasťou, po nej nasleduje už iba deviatka, takže vám dám zas na dlhú dobu pokoj od mojej osobnosti.
_________________

8) (podčást) >>> soutěže a publikace
- publikoval/a jsi svou tvorbu někde, kromě blogu?
Prvýkrát to bolo v školskom časopise, ale to bolo prvý a posledný krát. A teraz sa mi v rámci súťaže podarilo pretlačiť svoju poviedku do zborníku, kde mi dodrbali meno (vidno kvalitu, už sa im tam nezapojím) a ešte neviem, či text neprešiel korektúrou, ale neverím, že som tam mal toľko gramatických chýb, takže meno asi nebude jediná vec, ktorú tam tak doriadili. Čiže to vôbec neberiem ako niečo pozitívne. Skôr naopak, som nasratý!

- vyšel ti někdy článek s básní či povídkou v nějakém časopise (byl to školní časopis, nebo nějaký jiný?) či papírově vydaném sborníku? (nemyslím elektronické sborníky jako například ten z KP!)
Dve takmer totožné otázky za sebou. 

- Zůčastnil/a už jsi se nějakých literárních soutěží? Kolika?
Tento rok ich bolo tuším sedem, z dvoch mám diplomy, z jednej som bol na workshope, o ktorom som už písal. Mienim sledovať portál so súťažami a zúčastňovať sa, posielať tvorbu. Skôr sa mi ale osvedčili poviedkárske súťaže, asi nebudem príliš skvelý básnik. 

- Postoupil/a jsi v nějaké literární soutěži do finálového kola? O čem bylo tvé dílo? Umístil/a jsi se do třetího místa či jsi dokonce vyhrál/a?
Postup ako postup. Nebolo viac kôl. Proste ma ocenili: získal som jedno tretie miesto a potom diplom za prínos do literatúry, či niečo v tom zmysle. Čo už ja môžem priniesť do literatúry? Všetko tu už bolo! Nejdem na trh s ničím novým. Možno som poslal dve nevšedné poviedky - moje najnovšie - ale aj tak mi to príde ako nejaká cena útechy. 
Jedna z tých dvoch poviedok bola "Rozjímanie" - komu by sa nechcelo čítať, je to malý náhľad do jedného rána, do života feťáčky.
Druhá bola písaná podľa sna - "Príjem" - a taktiež, komu by sa nechcelo čítať, tak je to proste poviedka o myšlienkach psychotika, ako to vníma, čo prežíva a pod. 
Vyhrať sa mi nikdy nepodarilo, myslím, že som sivý priemer, alebo občas si pripadám, ako podpriemer v týchto súťažiach. Vyhrávajú asi oveľa zdatnejší ľudia. Hlavne teda v poézii.


2 komentáre:

  1. k tým gramatickým chybám a korektúram sa mi vybavilo ako mi nedávno na predmete Základy odborného stylu opravila češka úvod do bakalárskej práce a našla mi v slovenskom texte také chyby čo som si ani ja ako slovenka neuvedomila, hanba :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toho sa občas aj ja bojím. Že spravím otrasný preklep, alebo proste nejakú trápnu chybu v texte -_-

      Odstrániť